Imediat după des-folositul text care ne spune că Hristos, Cuvântul, este Dumnezeu, citim că „toate lucrurile au fost făcute de el și fără el nu a fost făcut nimic din ceea ce a fost făcut” (Ioan 1:3). Niciun comentariu nu poate face această afirmație mai clară decât este, fapt pentru care vom trece la cuvintele din Evrei 1:1-4, KJV:
„Dumnezeu (…) în aceste zile de pe urmă ne-a vorbit prin Fiul său, pe care l-a pus moștenitor a toate și prin care a făcut și lumile; care, fiind strălucirea gloriei lui și imaginea exactă a persoanei lui și susținând toate lucrurile prin cuvântul puterii lui, după ce a făcut prin el însuși curățarea păcatelor noastre, s-a așezat la dreapta Maiestății în înălțime; fiind făcut cu atât mai bun decât îngerii, cu cât a obținut prin moștenire un nume nespus mai bun decât ei.”
Totuși, chiar mai accentuate decât acestea sunt cuvintele apostolului Pavel, adresate colosenilor, când vorbește despre Hristos ca fiind Cel prin care avem răscumpărarea. Pavel vorbește despre El ca despre Cel:
„care este chipul Dumnezeului cel invizibil, întâiul născut din toată creația; pentru că de el au fost create toate lucrurile care sunt în cer și care sunt pe pământ, vizibile și invizibile, fie tronuri, fie domnii, fie principate, fie autorități: toate au fost create prin el și pentru el. Toate lucrurile au fost create prin El și pentru El. Și el este înaintea a toate și prin el toate se mențin.”
Coloseni 1:15-17
Acest text minunat ar trebui să fie studiat cu atenție și să fie adesea subiect de meditație. Nu există niciun lucru în univers pe care Hristos să nu-1 fi creat. El a făcut totul în ceruri și totul pe pământ; El a făcut toate cele vizibile și cele invizibile; tronurile și domniile, principatele și autoritățile din ceruri, existența lor depinde numai de El. Și întrucât El este înainte de toate lucrurile și este creatorul acestora, tot așa, prin El, toate lucrurile sunt menținute sau ținute laolaltă. Acesta este echivalent cu ceea ce se spune în Evrei 1:3, și anume că El susține „toate princuvântul puterii lui”. Doar printr-un cuvânt au fost făcute cerurile și tot prin acest cuvânt sunt menține la locul lor și sunt protejate de distrugere.
În legătură cu aceasta, nu putem trece peste Isaia 40:25-26:
„Cu cine mă veți asemăna, sau cu cine voi fi egal? spune Cel Sfânt. Ridicați-vă ochii în înalt și priviți cine a creat aceste lucruri, el, care aduce oștirea lor după număr, el le cheamă pe toate pe nume prin măreția puterii sale, fiindcă este tare în putere; niciuna dintre ele nu se sfârșește.”
Sau, după cum este redat în traducerea ebraică, într-un mod mult mai puternic: „de la El care este măreț în tărie și tare în putere, niciuna nu scapă” Faptul că Hristos este Cel Sfânt, care astfel cheamă pe nume oștirile cerești și le menține în locurile lor, este evident și în alte părți ale aceluiași capitol. El este Cel înaintea căruia s-a spus:
„Pregătiți calea DOMNULUI, faceți în pustie un drum mare și drept pentru Dumnezeul nostru.”
Isaia 40:3
El este Cel care vine cu o mână puternică, având cu El răsplata; Cel care, asemenea păstorului, își hrănește turma, purtându-i pe mielușei la sânul Său. Încă o afirmație referitoare la Hristos drept Creator va fi de ajuns. Aceasta este mărturisirea Tatălui însuși. În primul capitol din epistola către Evrei, citim că Dumnezeu ne-a vorbit prin Fiul Său și că a spus despre El: „să i se închine toți îngerii”; iar despre îngeri a spus: „Cel ce îi face pe îngerii lui duhuri și pe servitorii lui o flacără de foc.” Dar Fiului Său îi spune:
„Tronul tău, Dumnezeule, este pentru totdeauna și întotdeauna; un sceptru al dreptății este sceptrul împărăției tale.” Și Dumnezeu spune mai departe: „Și tu, Doamne, la început ai întemeiat pământul; și cerurile sunt lucrarea mâinilor tale.”
Evrei 1:8-10
Aici îl găsim pe Tatăl adresându-I-Se Fiului, ca fiind Dumnezeu, spunându-I: „ai întemeiat pământul; și cerurile sunt lucrarea mâinilor tale.” Când Tatăl însuși oferă această onoare Fiului Său, ce este omul ca să se rețină de la acest lucru? Prin acest verset, putem foarte bine să dăm mărturia categorică, referitoare la divinitatea lui Hristos și la faptul că El este Creatorul tuturor lucrurilor.
Ar fi necesar aici un cuvânt de atenționare. Nimeni să nu-și imagineze că noi îl înălțăm pe Hristos în detrimentul Tatălui sau că L-am ignora pe Tatăl. Nu poate fi vorba de așa ceva, pentru că interesele lor sunt comune. Noi Îl onorăm pe Tatăl, onorându-L pe Fiul. Suntem atenți la cuvintele lui Pavel, care spune că „totuși pentru noi este un singur Dumnezeu, Tatăl, din care sunt toate, și noi în el; și un singur Domn Isus Hristos, prin care sunt toate, și noi prin el.” (1 Corinteni 8:6). Așa cum am citat deja, prin El, a făcut Dumnezeu toate lucrurile. Toate acestea provin, în cele din urmă, de la Dumnezeu Tatăl; chiar Hristos însuși a ieșit și a venit din Tatăl; dar așa I-a plăcut Tatălui, ca în El să locuiască toată plinătatea și ca El să fie Agentul imediat și direct, în orice act al creației. Scopul nostru în această cercetare este să stabilim poziția de drept a lui Hristos, de egalitate cu Tatăl, pentru ca puterea Sa de a răscumpăra să poată fi mai bine apreciată.
Comandă acum! Prima bucată este gratuită!
Hristos și neprihănirea Sa
Dacă ești înfometat după adevăr, cele mai importante adevăruri cu privire la caracterul lui Dumnezeu și mântuirea. Dacă ești însetat de străfulgerarea lui Dumnezeu care îl va întoarce pe cel rău de la căile sale, atunci această carte este pentru tine. Ea conține cea mai prețioasă solie trimisă din cer, solia marii strigări, mesajul ploii…
Stoc epuizat